Pâine sau mămăligă – ce alegi pentru o dietă cu mai puține calorii

   Dintotdeauna ne-a preocupat felul în care arătăm, adesea, acest aspect aducând multe probleme în viețile noastre. În cea mai mare parte din timp avem gândurile respective strict pentru noi, din dorința de a avea un aspect cât mai îngrijit și a ne simți bine în pielea noastră. Există totuși unele momente în care ne îngrijorăm în privința felului în care arătăm, luând în considerare părerea celorlalți și standardele impuse de societate.

   Autocritica, dar și felul în care suntem priviți de ceilalți, ne determină să tânjim după un corp perfect, chiar dacă în realitate nu există. Astfel, ajungem să căutăm regimuri alimentare care să dea rezultate, de preferat cât mai rapid, și adesea ajungem să exagerăm. Indicat, atât pentru sănătate, cât și pentru menținerea greutății pe care o dorești, este să mănânci produse cât se poate de naturale și să acorzi o mare atenție conținutului caloric al preparatelor.

    Dieta cu mai puține calorii

Cu toate că pâinea este considerată adesea ca fiind un produs care îngrașă, aduce numerose beneficii organismului. Cu cât analizezi mai mult ingredientele din care este făcută, cu atât ai mai multe șanse de a alege o pâine sănătoasă, cu un aport ridicat de proteine, vitamine din complexul B, calciu și fier. Existând atât de multe moduri de producere a pâinii, trebuie să iei în calcul și felul în care ea a fost preparată. Pâinea obținută cu ajutorul făinii integrale este cea mai sănătoasă, având un index glicemic scăzut. Totuși, este important de știu faptul că deși aceasta ajută la diminuarea riscului de diabet și a nevoii de insulină, poate determina și apariția acidozei. Grâul integral, folosit în fabricarea acestui tip de pâine, conține numeroase proteine, glucide și multe minerale precum calciu, magneziu, fier, zinc, potasiu, cupru, fosfor, seleniu și mangan.

    Pâinea neagră aduce un număr mare de avantaje, păstrând o mare parte din proprietățile tărâțelor, Astfel, ea conține vitaminele B1, B2, PP, D, E, minerale, enzime și aminoacizi.

    Pâinea albă este cea mai puțin recomandată, din cauză că este destul de greu de digerat și acidifiază. Acest tip de pâine este de evitat, deoarece poate să determine anumite boli, în special la nivelul intestinelor, sau tulburări digestive. 

    Indiferent de ce pâine alegi, important este să mănânci în cantități mici, atât la micul dejun, cât și la restul meselor. Pentru a se păstra și a fi consumată o perioadă mai îndelungată de timp, ea trebuie păstrată într-un loc răcoros.

    Pe lângă pâinea la care apelăm frecvent cănd ne este foame și vrem să mâncăm ceva rapid, o altă variantă de luat în considerare este mămăliga. Atât de populară și des consumată, aceasta reprezintă un înlocuitor al pâinii. O înlocuiește fiind mai ușor și rapid de preparat, dar cel mai mult datorită avantajelor pe care le are. Mămaliga este un produs slab caloric ce ajută la scăderea în greutate, motiv pentru care nutriționiștii îl introduc foarte des în regimurile alimentare. Acest lucru se datorează mălaiului din care este făcută, care trebuie să fie de provenineță organică. Ea trebuie consumată împreună cu legume, ori telemea sau smântână slabă în grăsimi. Este recomandată inclusiv persoanelor care au intoleranță la gluten. În plus ea conține calciu, fier, magneziu, zinc, fosfor, sodiu, vitaminele A, B și E.

       Recomandată pentru toate persoanele care sunt atente la starea lor de sănătate, mămăliga ajută la digestie și la reglarea nivelului de zahăr din sânge, fiind un preparat gustos, util, pentru persoanele care suferă de diabet. Cel mai bun mălai cu care poți face mămăliga este mălaiul din porumb albastru, care conține un număr mai mic de glucide și un număr mai mare de proteine, comparativ cu mălaiul obișnuit.

        Pentru o dietă cât mai sănătoasă și cu un conținut caloric mic, alege întotdeauna mămăliga din mălai albastru, în schimbul pâinii, care deși oferă nutrienți necesari organismului, în același timp, poate provoca tulburări digestive însoțite de disconfort.